Què és el Ple?
És la reunió de tots els regidors i regidores, convocats per l’alcaldessa per discutir i aprovar els assumptes de la seva competència. Hi ha d’assistir el secretari i l’interventor. Com que són reunions públiques, també poden assistir-hi veïns.
Qui forma part del Ple?
El Ple està format pels 9 regidors i regidores de la Corporació:
- Lídia Ferrer i Grau (Junts El Port de la Selva)
- Núria Massot i Masias (Junts El Port de la Selva)
- Roger Pinart i Cairó (Junts El Port de la Selva)
- Maria Laura Balbi (Junts El Port de la Selva)
- Sara Moumni i Tamssamani (Junts El Port de la Selva)
- Carme Llimiana i Trogal (Junts El Port de la Selva)
- Pau Molina i Cervera (Junts El Port de la Selva)
- Aina Prenafeta i Rodríguez (Som El Port – AM)
- Ona Baturone i Mallol (Som El Port – AM)
Quines són les seves competències?
Entre altres, té les següents competències:
- El control i la fiscalització dels òrgans de govern.
- Els acords relatius a la participació en organitzacions supramunicipals; alteracions del terme municipal; creació o supressió de municipis i de les entitats locals d'àmbit territorial inferior a aquest; creació d'òrgans desconcentrats; alteració de la capitalitat del municipi i canvi de nom d'aquest o de les entitats, o adopció o modificació de la seva bandera, ensenya o escut.
- L'aprovació inicial del planejament general i l'aprovació que posi fi a la tramitació municipal dels plans i altres instruments d'ordenació establerts en la legislació urbanística, així com els convenis que tinguin per objecte l’alteració de qualsevol dels referits instruments.
- L'aprovació del reglament orgànic i de les ordenances.
- La determinació dels recursos propis de caràcter tributari; l'aprovació i la modificació dels pressupostos; la disposició de despeses en matèria de la seva competència i l'aprovació dels comptes, tot això d'acord amb el que disposa el TRLHL.
- L'aprovació de les formes de gestió dels serveis i dels expedients de municipalització.
- L'acceptació de la delegació de competències feta per altres administracions públiques.
- El plantejament de conflictes de competències a altres entitats locals i administracions públiques.
- L'aprovació de la plantilla de personal i de la relació de llocs de treball, la fixació de la quantia de les retribucions complementàries fixes i periòdiques dels funcionaris i el nombre i règim del personal eventual.
- L'alteració de la qualificació jurídica dels béns de domini públic.
- Altres competències que hagin de correspondre al ple perquè la seva aprovació exigeix una majoria especial.
Feu clic aquí per veure les competències del Ple que es van delegar a la Junta de Govern per acord de 5 de juliol de 2023
Calendari de sessions ordinàries
Es fan sessions ordinàries de Ple cada dos mesos, el segon dijous de cada mes parell, a les 19h