Avís del DARP als particulars que es dediquen a la cria o al manteniment d’aus per a l'autoconsum
Situació de la grip aviària (IAAP) a Europa.
Les aus migratòries, entre l’agost i principis de desembre, abandonen les zones on han passat la primavera i l’estiu cap a llocs més càlids i durant aquesta migració poden fer aturades en múltiples llocs de descans a Europa. Durant el darrers mesos, s’han anat declarant diferents focus de grip aviària que han avançat des de l’est d’Europa fins a introduir-se a països relativament propers com Alemanya, Holanda, Regne Unit, Irlanda o Dinamarca.
Davant d’aquesta situació el MAPA ha realitzat una anàlisi de risc d’introducció del virus a l’Estat Espanyol. A partir d’aquest anàlisi de risc, El Port de la Selva figura dins el grup d'alt risc on es considera necessària l’adopció de mesures especials que consisteixen en:
1. Prohibició d'ús d'aus dels ordres Anseriformes i Charadriiformes com a reclams de caça.
2. Prohibició de cria d’ànecs i oques amb altres especies d'aus de corral.
3. Prohibida la producció d'aus de corral a l'aire lliure (es pot autoritzar si disposa de sistema per evitar entrada d'aus silvestres).
4. Prohibició de donar aigua a les aus de corral procedent de dipòsits on hi puguin accedir aus silvestres (excepte si estan tractats de manera que garanteixi la inactivació del virus de la IA).
5. Els dipòsits d'aigua situats a l'exterior quedaran suficientment protegits contra les aus aquàtiques silvestres.
6. Prohibida la presència d'aus de corral o altres tipus d'aus captives en centres de concentració d'animals (definits a l’article 3.7 de la Llei 8/2003).
Recordem a tots els particulars que es dediquen a la cria o al manteniment per autoconsum d’aus de corral que cal que comuniquin a l’Oficina comarcal del DARP aquesta activitat, així com la importància i l'obligació de notificar qualsevol sospita de malaltia.